Över 6000 intresseanmälningar till Tellus Tower

I förra veckan passerade antalet intresseanmälningar för projektet Tellus Tower 6000 stycken. Försvaret har godkänt ett antal förslag till ny lokalisering för projektet i Telefonplan. Stockholms stad arbetar nu med att utreda och säkerställa dessa lägen. Vi ser fram mot att tillsammans med Stockholms stad inom kort kommunicera ett nytt läge för projektet.

• Det är fantastiskt att så många av morgondagens stockholmare är intresserade av projektet. Vi har aldrig upplevt motsvarande intresse för ett enskilt projekt. Antalet intressenter ger oss, men framförallt också Stockholms stad ett starkt stöd i att finna en lösning för projektets framtid inom området för Telefonplan, säger Mattias Roos VD på SSM.

Mattias Roos, VD, 0706-185 199

SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder i Stockholm. SSM har idag en stark position som bostadsutvecklare i regionen. Bolagets vision är enkel: vi ska utveckla Stockholms mest efterfrågade bostäder för morgondagens stockholmare. Morgondagens stockholmare är enkelt beskrivet någon som värdesätter stadens puls, närhet till kommunikationer och en flexibel och yteffektiv bostad. Under 2014 startade bolaget byggnation av totalt 515 stycken lägenheter. Läs mer på: www.ssmfastigheter.se

- Det är fantastiskt att så många av morgondagens stockholmare är intresserade av projektet. Vi har aldrig upplevt motsvarande intresse för ett enskilt projekt. Antalet intressenter ger oss, men framförallt också Stockholms stad ett starkt stöd i att finna en lösning för projektets framtid inom området för Telefonplan
Mattias Roos, VD på SSM