Pressmeddelande - SSM tillträder fastighet vid Spånga station

SSM tillträdde, 2016-07-05, fastigheten Hedvig 7 vid Spånga station där familjen Wiberg drivit Spånga Järn & Färg sedan 1920-talet. I projektet, som marknadsförs under namnet Spånga studios, utvecklas ca 80 stycken prisvärda bostadsrätter för morgondagens stockholmare.

- Spånga har en bra mix av det som är viktigt för vår målgrupp; snabb kommunikation in till city, ett urbant centrum och naturen runt knuten. Ett perfekt läge för våra kunder, säger Mattias Roos, VD på SSM.

Planarbetet planeras påbörjas i tätt samarbete med Stockholms stad under hösten. Byggstarten är tänkt till 2018 och inflyttning 2019.

Om SSM
SSM är ett bostadsutvecklingsbolag verksamt i Stockholmsregionen. Visionen är en bostadsmarknad med plats för så många som möjligt. Bolaget särskiljer sig genom att bygga för en specifik målgrupp – morgondagens stockholmare - och ambitionen är att utveckla Stockholmsregionens mest efterfrågade bostäder. Därför bygger SSM prisvärda lägenheter för en till två personer, med hög funktionalitet per kvadratmeter, precis utanför city, nära kommunala transporter. Under 2015 startade SSM byggnationen av 547st bostäder. Läs mer på: www.ssmfastigheter.se

Spånga har en bra mix av det som är viktigt för vår målgrupp; snabb kommunikation in till city, ett urbant centrum och naturen runt knuten. Ett perfekt läge för våra kunder.
Mattias Roos, VD, SSM