SSM Bygg & Fastighets AB har förvärvat fastigheten Kv Trubaduren, Solna

SSM Bygg & Fastighets AB och tjänstepensionsbolaget Alecta har genomfört sitt andra fastighetsförvärv inom ramen för bolagens gemensamma joint venture bolag. Fastigheten som förvärvats är Kv Trubaduren i Solna. Säljare är Skanska Fastigheter Stockholm ABTillträde till fastigheten sker den 1:a december 2013. Projektet omfattar ca 18 700 kvm BTA och innehåller ca 280 lägenheter.

SSM Bygg & Fastighets AB och Alecta inledde 2011 ett samarbete för att gemensamt investera i fastigheter och utveckla bostadsprojekt. Kv Trubaduren är det andra förvärvet som sker inom samarbetet. Sedan tidigare äger bolagen fastigheten Rosteriet i Liljeholmen bestående av 225
lägenheter. Säljstart för Rosteriet genomfördes nyligen och resulterade i att ca 70 % av bostäderna nu är bokade.

Kv Trubaduren ligger i Solna och är en del av området Ingenting. Projektet som kommer att kallas The Lab innehåller ca 280 lägenheter fördelade i tre huskroppar. Projektnamnet syftar bland annat på den verksamhet som Statens Bakteriologiska Laboratorium (SBL) tidigare bedrev i området. SBL:s byggnader ritades av arkitekten Gunnar Asplund och är sedan 1993 ett byggnadsminne. Storleksmässigt kommer bostäderna att vara 2-4 rok och ligga inom spannet ca 35 - 90 kvm. Säljstart av projektet kommer preliminärt att ske under februari 2014 och byggstart är planerad till kvartal 3, 2014.

-Vi ser med spänning och förväntan fram emot att kunna erbjuda vår målgrupp, morgondagens stockholmare, fler lägenheter i Solna. Solna präglas av modern, urban stadsmiljö och goda
kommunikationer. Värden som passar vår målgrupp perfekt, säger Mattias Roos, VD på SSM Bygg och Fastighets AB.

Försäljningen genomfördes i direktkontakt mellan köpare och säljare, Falkenborn Advokatbyrå har företrätt SSM i denna process.

Anmäl ditt intresse för projektet:
ssmfastigheter.se/kommande-projekt/

Mattias Roos, VD SSM, tel 0706-185199

Om SSM

SSM är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm med ett stort antal lägenheter under planläggning och produktion. SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder.
SSM grundades 1993 och har sedan starten utvecklat och färdigställt mer än 2000 bostäder.
SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare!
Läs mer på www.ssmfastigheter.se