SSM Bygg & Fastighets AB har förvärvat fastigheten Tvålflingan 12, Telefonplan

SSM Bygg & Fastighets AB har via bolagsförvärv förvärvat fastigheten Tvålflingan 12, Telefonplan. Säljare var den holländska fondförvaltaren Charter Real Estate. SSM tillträdde fastigheten den 28 februari 2013. Projektet omfattar ca 3000 kvm BTA och innehåller 71 st lägenheter.

Projektet innehåller 71 st välplanerade lägenheter om 1-2 rok och har sedan tidigare ett beviljat bygglov. SSM kommer att säljstarta projektet under april 2013. Byggstart är planerad till strax efter sommaren.

-Vi är glada över att vi förvärvat projektet som har ett mycket fördelaktigt läge vid populära Telefonplan. Projektet passar SSMs affärsidé, att utveckla mindre, yteffektiva lägenheter i lägen med goda kommunikationsmöjligheter. Timingen i projektets genomförande är perfekt för oss, då vi på kort tid sålt i stort sett samtliga lägenheter i Brf Kungsterrassen som säljstartades i november 2012. Med detta projekt kan vi nu erbjuda våra kunder, morgondagens Stockholmare, fler möjligheter till att köpa en lägenhet, säger Mattias Roos, VD på SSM Bygg och Fastigheter AB.

SSM har i sin nya affärsplan ställt upp ett långsiktigt mål om att f.o.m. 2017, över tid starta byggnationen av 300-500 bostäder årligen. Under 2013 kommer SSM att starta cirka 200 bostäder och under 2014 ungefär 350 bostäder, alla i Stockholms län, för framtidens Stockholmare.

Försäljningen genomfördes i direktkontakt mellan köpare och säljaren, DLA har företrätt SSM i denna process.

Mattias Roos, VD SSM, tel 0706-185199

Om SSM

SSM är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm med ett stort antal lägenheter under planläggning och produktion. SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder.
SSM grundades 1993 och har sedan starten utvecklat och färdigställt mer än 2000 bostäder.
SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare!
Läs mer på www.ssmfastigheter.se