SSM förstärker sitt team inom affärsutveckling och utser Erik Lemaitre till affärsutvecklingschef

SSM Holding AB (publ), den ledande aktören inom bostadsutveckling och bostads-byggande i Stockholmsregionen, har utökat sitt team inom affärsutveckling med
Stefan Jonsson från Veidekke samtidigt som Erik Lemaitre har utsetts till affärsutvecklingschef.

För att möta den starka efterfrågan som finns på SSMs bostäder stärker SSM upp bolagets förmåga till fortsatt expansion genom att utöka sitt team inom affärsutveckling. Stefan Jonsson, som närmast kommer från Veidekke, har börjat som ny affärsutvecklare, samtidigt som Erik Lemaitre har utsetts till affärsutvecklingschef.

Erik Lemaitre är Byggekonom från Ecole Saint Lambert i Paris och har en gedigen erfarenhet inom affärsutveckling och har jobbat inom SSM sedan 2013. Erik har tidigare jobbat som affärsutvecklare och projektledare inom NCC samt Nexity, som är Frankrikes främsta byggbolag.

Stefan Jonsson, civilingenjör från CTH, har tillträtt som affärsutvecklare och har en omfattande erfarenhet från affärsutveckling och projektledning från bland annat Veidekke och JM.

- Efterfrågan på våra bostäder är stark och vi fortsätter att vara positiva om marknadsförutsättningarna även framöver. Med förstärkningen av vårt team inom affärsutveckling ökar vi ytterligare vår förmåga till att realisera våra tillväxtplaner,
säger Mattias Roos, verkställande direktör för SSM.

SSM har idag 4 928 byggrätter i sin portfölj, varav 1 337 av dessa är i produktion med en försäljningsgrad om 98 procent.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mattias Roos
E-post: mattias.roos@ssmfastigheter.se

SSM är ett bostadsutvecklingsbolag verksamt i Stockholmsregionen. Visionen är en bostadsmarknad med plats för så många som möjligt. Bolaget särskiljer sig genom att bygga för en specifik målgrupp – morgondagens stockholmare - och ambitionen är att utveckla Stockholmsregionens mest efterfrågade bostäder. Därför bygger SSM prisvärda lägenheter för en till två personer, med hög funktionalitet per kvadratmeter, precis utanför city, nära kommunala transporter. Under 2015 startade SSM byggnationen av 547st bostäder. Läs mer på: www.ssmfastigheter.se.

Efterfrågan på våra bostäder är stark och vi fortsätter att vara positiva om marknadsförutsättningarna även framöver. Med förstärkningen av vårt team inom affärsutveckling ökar vi ytterligare vår förmåga till att realisera våra tillväxtplaner.
Mattias Roos, verkställande direktör SSM