SSM och Lindbäcks Bygg i samarbete om hyresrätter och studentbostäder

SSM:s vision är att utveckla Stockholmsregionens mest efterfrågade bostäder för morgondagens stockholmare, oavsett om de vill köpa, hyra eller bo i studentbostad.

I samband med att vi utökar vår affär till hyresrätter har vi ingått ett samarbetsavtal med Lindbäcks Bygg AB med ambitionen att Lindbäck ska bygga våra framtida hyreslägenheter och studentbostäder som totalentreprenad.

”Vår ambition är att vi med detta samarbete ska kunna bygga de små yteffektiva lägenheter som vår målgrupp efterfrågar, till en hyresnivå som passar dem”, säger Mattias Roos, VD på SSM. Vi har under en tid sökt efter en samarbetspartner som är fokuserad på industriellt byggande och som kan utveckla vårt koncept och är nu glada att vi skrivit under detta samarbetsavtal”.

”Vi är väldigt glada över uppdraget och för det här nya samarbetet. Vi på Lindbäcks och SSM har samsyn kring hur vi ser på framtidens boende och vårt sätt att bygga – industriellt, effektivt och hållbart – ligger helt i linje med SSM:s koncept, säger Stefan Lindbäck, VD på Lindbäcks Bygg.”

Det första projektet under samarbetet är Twin House med planerad byggstart under hösten 2015.

Mattias Roos, VD, 0706-185 199

SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder i Stockholm. SSM har idag en stark position som bostadsutvecklare i regionen. Bolagets vision är enkel: vi ska utveckla Stockholms mest efterfrågade bostäder för morgondagens stockholmare. Morgondagens stockholmare är enkelt beskrivet någon som värdesätter stadens puls, närhet till kommunikationer och en flexibel och yteffektiv bostad. Under 2014 startade bolaget byggnation av totalt 515 stycken lägenheter. Läs mer på: www.ssmfastigheter.se

”Vår ambition är att vi med detta samarbete ska kunna bygga de små yteffektiva lägenheter som vår målgrupp efterfrågar, till en hyresnivå som passar dem. Vi har under en tid sökt efter en samarbetspartner som är fokuserad på industriellt byggande och som kan utveckla vårt koncept och är nu glada att vi skrivit under detta samarbetsavtal”.
Mattias Roos, VD på SSM
”Vi är väldigt glada över uppdraget och för det här nya samarbetet. Vi på Lindbäcks och SSM har samsyn kring hur vi ser på framtidens boende och vårt sätt att bygga – industriellt, effektivt och hållbart – ligger helt i linje med SSM:s koncept.”
Stefan Lindbäck, VD på Lindbäcks Bygg