SSM utser Ola Persson till CFO

SSM har utsett Ola Persson till bolagets CFO. Ola har varit verksam inom SSM sedan 2013 och är för närvarande bolagets finanschef samt medlem av koncernledningen.

- Ola har med sin långa erfarenhet inom SSM en god kunskap om bolagets projekt, JV- samarbeten samt bolagets finansieringslösningar. Jag ser fram emot att få arbeta med Ola i hans nya roll inom koncernen, säger Mattias Lundgren VD & koncernchef SSM.

Ola Persson tillträder som CFO den 1 mars 2020.

Denna information är sådan information som SSM Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 februari 2020 kl.07:15 CET.

För mer information vänligen kontakta:
Kommunikations- och IR-chef
E-post:
ann-charlotte.johansson@ssmliving.se
Twitter: @AnnCharlotteSSM

Om SSM Holding AB (publ)
SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och vid slutet av december 2019 fanns 4 500 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM är börsnoterat på Nasdaq Stockholm sedan 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com