SSMs projekt The Tube i Ursvik är slutsålt

SSM Holding ABs (publ) projekt The Tube, som består av 50 bostadsrätter i Ursvik (Sundbyberg), är slutsålt. Tillträde och inflyttning har skett under första halvåret 2018. Projektet försäljningsstartades under andra kvartalet 2016 och har drivits i egen regi.

The Tube, som består av 50 bostadsrätter, är slutsålt. Projektet är beläget i ett urbant område i Ursvik (Sundbyberg) och har närhet till både spårbundna kommunikationer och riktligt med rekreationsmöjligheter i form av motionsanläggningar samt löpar- och skidspår.

Bostäderna består av ett till tre rum med kök och bostadsytan varierar mellan 35 – 70 m2, varav 86 procent är ettor och tvåor med en bostadsyta om 35 – 46 m2. Sociala ytor finns i form av en takterrass och en gemensamhetslokal. De boende har även tillgång till en bilpool.

Projektet försäljningsstartades under andra kvartalet 2016 och har drivits i egen regi. Tillträde och inflyttning har skett under första halvåret 2018. Projektets färdigställande beräknas till fjärde kvartalet 2018.

- The Tube ger de boende tillgång till kvalitativa, prisvärda och yteffektiva bostäder med närhet till både goda kommunikationer och motionsanläggningar, säger Mattias Roos, VD & koncernchef för SSM.

Från och med årsskiftet 2016/2017 fram till augusti 2018 har SSMs kunder tillträtt och flyttat in i 763 bostadsrätter inom ramen för de slutsålda projekten The Lab (266 bostäder), Bromma Tracks (249 bostäder), Turbinhallen (205 bostäder) och The Tube (50 bostäder).

Kommunikations- & IR-chef

Twitter:@AnncharlotteSSM

SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt och bolaget har som målsättning att producera 60 procent bostadsrätter, 30 procent hyresrätter och 10 procent studentbostäder. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och per 30 juni 2018 finns cirka 6 500 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM noterades på Nasdaq Stockholm (Mid-Cap) den 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com

The Tube ger de boende tillgång till kvalitativa, prisvärda och yteffektiva bostäder med närhet till både goda kommunikationer och motionsanläggningar.
Mattias Roos, VD & koncernchef för SSM