150 SSU:are samlas för valkickoff i helgen

Den 27-29:e april samlas 150 SSU:are från hela landet på LO:s kursgård Runö i Österåker för att dra igång SSU:s nationella valrörelse för en socialdemokratisk valvinst. Ungdomsförbundets nationella valstrategi kommer att presenteras och bland annat civilminister Ardalan Shekarabi kommer tala. Press är välkomna att delta.

Startskott för valrörelsen
Avstampet för SSU:s valrörelse sker på LO:s kursgård Runö i Åkersberga där 150 SSU:are som kommer att ha nyckelrollerna i förbundets valrörelse ska utbildas och drillas. Bland talarna finns civilminister Ardalan Shekarabi och Aftonbladets politiska chefredaktör Anders Lindberg.

–Jag ser fram emot att kicka igång valrörelsen i helgen. SSU är mer taggade än någonsin och kommer göra allt för en socialdemokratisk valvinst, säger SSU:s förbundsordförande Philip Botström.

Valslogan och prioriterade valfrågor
På valkickoffen presenteras också SSU:s valslogan och prioriterade frågor i valet. Att öka tryggheten för Sveriges unga är den övergripande prioriteringen. De politiska fokusområdena är skola, sjukvård, integration och lag och ordning. Psykiska ohälsa kommer vara särskilt prioriterat under försommaren. SSU:s valslogan kommer vara “Starkare tillsammans”.

Schema och hålltider

Fredag 27/4
20.00 Invigning och pass av Anders Lindberg

Lördag 28/4
08.30-09.20 Tal av Ardalan Shekarabi

Plats: Runö kursgård, Näsvägen 100, 184 92 Åkersberga

Anmäl dig till presskontakt nedan om du vill närvara.

Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare
E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.