Ingvar Carlsson på valturné med SSU i Eskilstuna

​Sveriges tidigare statsminister besökte Socialdemokraternas partikongress i höstas och lovade då att ge Socialdemokraterna sitt aktiva stöd i valrörelsen. Nu uppfyller Ingvar Carlsson sitt löfte genom att valarbeta tillsammans med SSU:s förbundsordförande Jytte Guteland. Ingvar Carlsson kommer att delta i SSU:s valkampanj i Eskilstuna idag, den 7 september, programmet innehåller såväl kampanj på Mälardalens högskola samt arbetsplatsbesök på ett äldreboende.

På Mälardalens högskola kommer Jytte Guteland och Fredrik Pettersson från Socialdemokraterna i Sörmland att presentera en bostadsrapport om bostadsbristen bland unga med nya förslag på satsningar för att bygga fler bostäder för unga och studenter i Eskilstuna.

-         Det är både hedrande och viktigt att Ingvar Carlsson ger SSU sitt stöd i valrörelsen. Jag hoppas att dagen ska handla om vikten av solidaritet mellan generationer, stöd mellan unga och äldre. Både de äldre och de yngre är huvudrollsinnehavare i årets valrörelse. Det är bra eftersom både unga och äldre förlorat på dagens politik och behöver hopp om en ny politik i Sverige Jytte Guteland förbundsordförande SSU.

Program för kampanjdag med Ingvar Carlsson och SSU i Eskilstuna, tisdag den 7 september:

10.00 Kampanj på Mälardalens högskola i Eskilstuna. Jytte Guteland presenterar bostadsrapport.

12.00 Besök på Måsta äng äldreboende. Lunch med personal och boende.

14.00 Träff med studentkåren på komvux.

14.30 Träff med rektor o lärare på komvux.

För mer information kontakta pressekreterare Ingela Nilsson på 0735-190107.