• SSU/

”Kinberg Botra” – kampanj där du kan fråga Anna Kinberg Batra vad som helst

Idag lanserar SSU blixtkampanjen ”Kinberg Botra” – världens första Ai-politiker. På sajten kan du fråga ”Kinberg Botra” vad du vill och förhoppningsvis få svar på din fråga.

-       ”Jag konstaterar” verkar vara moderatledarens svar på de flesta frågor. Kinberg Batra har mer och mer börjat likna en robot i sina inövade och mekaniska svar. Det tyckte vi var roligt att ta tillvara på och släpper därför kampanjen ”Kinberg Botra”, säger Philip Botström, förbundsordförande för SSU.

Få nya förslag från Moderaterna
I handlingarna inför M-stämman nämns skatt 138 gånger. I Moderaternas skuggbudget föreslås nedskärningar på 26 miljarder och ett nytt jobbskatteavdrag som främst gynnar höginkomsttagare.

-        Det är tydligt att Moderaternas förnyelse är ett PR-jippo. Det är skattesänkningar och återigen skattesänkningar. Det såg vi i skuggbudgeten och det ser vi på Moderaternas partistämma i helgen, säger Philip Botström.

Om kampanjen
Moderatledaren Anna Kinberg Batra börjar mer och mer låta som en robot. Det tog SSU tillvara på och byggde världens första Ai-politiker. På www.kinbergbotra.ssu.se kan du testa att ställa en fråga till ”Kinberg Botra”.

Sofia Brändström, kommunikationschef

E-post: sofia.brandstrom@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 12 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige.

Citat

”Jag konstaterar” verkar vara moderatledarens svar på de flesta frågor. Kinberg Batra har mer och mer börjar likna en robot i sina inövade och mekaniska svar. Det tyckte vi var roligt att ta tillvara på och släpper därför kampanjen ”Kinberg Botra”
Philip Botström
Philip Botström