• SSU/

Nu börjar valet. Jytte Guteland röstar iklädd röstkort i Botkyrka

Idag påbörjas valet där det ska avgöras vems intressen som ska styra Europa. Från och med onsdag den 20 maj går det att rösta i Sveriges samtliga kommuner, med några få undantag. Jytte Guteland röstar idag i en kommun som borde stå mall för resten av Sverige, Botkyrka kl 10.30 COOP Fittja.

- Det är viktigt att vi unga gör vår röst hörd. Europa styrs av intressen. Idag är det storföretagens och film- och musikbranschens som styr. Vi kan förändra det och få ett EU som bekämpar ungdomsarbetslöshet och värnar vår personliga integritet på internet. Men då måste vi se till att rösta, säger Jytte Guteland SSUs förbundsordförande. Jytte Guteland förtidsröstar idag den 20 maj kl 10.30 på COOP Fittja i en av Botkyrkas mobila valbussar. - Botkyrka kommun är ett föredöme när det gäller att göra vad de kan för att höja valdeltagandet. Det kostar men kan vi verkligen sätta ett pris på demokratin som Moderaterna i Haninge kommun gör och håller stängt? avslutar Jytte Guteland. För att göra så många så möjligt ska uppmärksammas på att det från onsdag går att rösta kommer Jytte tillsammans med SSUare prata med folk och iklädd ett stort röstkort uppmana alla att gå och rösta.