• SSU/

På ordförandeskapets första dag manifesterar de rödgröna ungdomsförbunden för demokrati i Iran

SSU, Grön Ungdom och Ung vänster manifesterar idag i Visby för demokratihjältarna i Iran. De rödgröna ungdomsförbunden kommer att hedra minnet av de demonstranter som dödats av regimen då de demonstrerat för demokrati i Iran. Ordförande och språkrör för ungdomsförbunden kommer att hålla tal och tända ljus till minne av de som mist livet.

De senaste veckorna har vi bevittnat hur människor fredligt demonstrerat för att få rätt till demokrati och frihet. Den iranska regimen har brutalt slagit tillbaka genom att förbjuda utländska medier på gatorna och stänga av mobilnät och stänga ner sociala internetsajter, anfalla bostäder där oppositionsanhängare befinner sig, och gripa eller i värsta fall döda människor som protesterar. Situationen i Iran blir alltmer akut och ohållbar. För mycket blod har redan spillts och för lite har gjorts för att respektera universella värden som frihet och demokrati i Iran. Tiden är klockan 16-17 Platsen är Donners plats, Visby.