SSU delar ut pris för uselt miljöarbete

Idag lördag delar SSU ut årets miljöbovspris till Moderaternas topp tre kandidater till Europaparlamentet. Gunnar Hökmark, Christoffer Fjellner samt Anna Ibrisagic får alla underkänt av Naturskyddsföreningen för deras usla miljöarbete i Europaparlamentet under föregående mandatperiod. SSU kommer uppvakta de tre på Moderaternas valupptakt på Norrmalmstorg idag lördag.

- Moderaternas topp tre kandidater har alla bedrivit en usel miljöpolitik i Europaparlamentet. Därmed blir det tydligt att Moderaternas miljöpolitik är ett tomt slag i luften. SSU vill dela ut priset till de tre toppkandidaterna och tacka för att de visat att den moderata miljöpolitiken är obefintlig och saknar lösningar för framtiden, säger Mattias Vepsä, förbundssekreterare SSU.

SSU och förbundssekreterare Mattias Vepsä kommer att finnas på plats för att dela ut priset på Norrmalmstorg på lördag den 9 maj. Pressträff 11.30 vid Pressbyrån på Norrmalmstorg. Media är välkomna att kontakta SSUs presskontakt på plats, Joakim Berglund 0705-900150.