SSU:s Jytte Guteland springer O-ringen

Mellan den 18-22 juli kommer O-ringen att gå av stapeln i Eksjö. Med upp till 30 000 människor i rörelse under O-ringen kan detta räknas som en folkrörelse. Under veckan kommer elittävlande, motionärer, ungdomar och äldre vara med och tävla. Där bland SSU:s ordförande, Jytte Guteland

I tider av ekonomiska svårigheter och massarbetslöshet bland ungdomar så vänder sig många till idrottens värld. SSU kommer att vara på plats under O-ringenveckan och SSU:s Jytte Guteland kommer att delta under måndagen den 20 juli. Guteland är en van idrottare och har deltagit under Vasaloppet tidigare i år. Man kan se detta som att vi skall jaga ifatt den borgliga regeringen och få svar om när man kommer att investera Sverige ur krisen. Passivitet måste ersättas av ett ansvarstagande för den unga generationen. Det är inte en dag för tidigt att visa handlingskraft, säger Jytte Guteland. Kontakt: Martin Andersson, 0705-579 690