SSU släpper rapport om ungdomsarbetslösheten i Stockholm

I dag, torsdagen den 12 november, kommer SSU:s förbundsordförande Jytte Guteland till Stockholm med SSU:s höstkampanj "Ge oss unga jobb"/ "Gör Reinfeldt arbetslös innan du själv blir det". Under sitt besök kommer Jytte att lämna över en rapport om hur de unga i Stockholm drabbas av arbetslösheten. Rapporten beskriver situationen för unga i Stockholm och i Sverige och vad SSU vill göra för att bekämpa ungdomsarbetslösheten. - Vi vill med vår rapport beskriva situationen i Sverige och Stockholm där arbetslösheten drabbar ungdomsgenerationen extra hårt och sprider hopplöshet och frustration, säger Jytte Guteland förbundsordförande SSU. - SSU har i rapporten tagit fram en rad olika förslag som skulle leda till att fler unga stockholmare fick jobb och ett hopp om framtiden, säger Jytte Guteland förbundsordförande SSU. Jytte Gutelands schema: 09:30 Skolbesök på Hässelby gymnasium 11:00 Överlämning av rapporten till finansborgarrådet Sten Nordin genom klockan 11:00 vid Stockholms stadshus. 13:30 Manifestation utanför Arbetsförmedlingen Sveavägen 24-26 Rapporten finns bifogad. För mer information kontakta SSU:s kommunikationsombudsman Gustaf Lantz,070-5900150.