SSU startar mailkampanj mot Leif Östling

Paradisläckan
När Leif Östling, ordförande för Svenskt Näringsliv, blev konfronterad i gårdagens Uppdrag Granskning med att han smitit från att betala skatt genom att gömma tillgångar i skatteparadis motiverade han det med frågan “vad fan får jag för pengarna?”. Nu svarar SSU på Östlings fråga genom att starta en mailkampanj på facebook.

Mailkampanj via facebook
Genom att klicka på ett inlägg på facebook skickar SSU via Action sprout ett mail till Leif Östling med exempel på vad han får ut av skatteintäkterna. Till exempel så har han själv gått två högskoleutbildningar gratis, hans barn gått i skolan och man också tänka sig att han åkt på en svensk väg någon gång.

- Att alla bidrar och betalar skatt är grundläggande för den svenska modellen. Vi vill påvisa Östlings hyckleri genom en lättsam kampanj som skapar engagemang, säger Amanda Borg, kommunikationschef på SSU.

Här är kampanjen: https://actionsprout.io/5655EE/thanks

Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige.

Läs mer på www.ssu.se

Citat