SSU valstartar med Thomas Bodström på Uppsala universitet

Stödet för en rödgrön regering är stort bland Sveriges studenter. Idag, fredag den 16 april, startar SSU:s vårkampanj inför årets val i Uppsala. En stor satsning görs på universitet och högskolor. SSU:s förbundsordförande Jytte Guteland kommer att tillsammans med Mona Sahlin, Thomas Bodström och Leif Pagrotsky åka ut på landets universitet och högskolor för att presentera en politik för unga människor. Idag kommer Jytte Guteland och Thomas Bodström till Uppsala universitet.

- Den viktigaste frågan för Sveriges unga är jobben. Stödet bland studenter för en rödgrön regering är stort. Nu gäller det för SSU och Socialdemokraterna att visa att vi har politiken för jobben och för att ge unga människor hopp och framtidstro, säger Jytte Guteland Förbundsordförande SSU. Jytte Guteland och Thomas Bodström presenterar Socialdemokraternas satsningar för unga och det finns chans för studenterna att ställa frågor. Datum: 16 april Plats: Uppsala universitet, Ekonomikum Tid: kl. 13.00-14.30 Media är välkomna att närvara. Under dagen kommer Jytte Guteland även att besöka "Radio Fyris" kl 10.00, där unga med ett förståndshandikapp har ett projekt inför valet och Örnens hemvård kl 11-12.