Barnsligt skoj-app ska sälja Danmark

Som en del av sommarkampanjen för Danmark, har Stena Line i samarbete med Start Communication tagit fram en app för Ipad, som på ett roligt och enkelt sätt ska visa vad Danmark har att erbjuda. Målgruppen är barnfamiljer.

– Tanken är att appen på ett roligt och enkelt sätt ska inspirera våra Danmarksgäster att hitta allt som finns att erbjuda. Vi samarbetar med en rad olika attraktioner i Danmark och lyfter bland annat fram de 89 ställen där vi erbjuder gratis inträde för barn, säger Mona Ulvåknippa, marknadsförare på GöteborgFrederikshavn.

I appen finns bilder, filmer, priser och kartor från populära destinationer som till exempel The Reef Hotel & Resort, Fårup sommerland och Djurs sommerland.

– Tanken är att man kan använda appen som inspiration när resan planeras, men även under resan. Eftersom man inte behöver gå online för att komma åt innehållet så slipper man dyra roamingavgifter om man använder den i Danmark, säger Mona Ulvåknippa.

Appen är också kopplad till Stena Lines bokning genom direktlänkar där man kan få boendeförslag och möjlighet att boka direkt.

Appen är utvecklad i samarbete med Start Communication i Göteborg.

– Vi strävar hela tiden efter att ligga i framkant när det gäller nya möjliga vägar att nå ut med våra och våra kunders budskap. Appen är dessutom ett naturligt steg i vårt arbete med att utveckla Stena Lines digitala erbjudande, säger Johanna Hellmér Wiberg, VD på Start Communication och kundansvarig för Stena Line.

För mer information och bilder kontakta Mona Ulvåknippa, marknadsförare Göteborg-Frederikshavn, tel 031-85 80 24 eller Jesper Waltersson, informationsansvarig Stena Line, tel 0704-85 85 32.