Budgetvänlig familjesemester till Danmark med Stena Line

Med hög inflation och höjda räntor kan en utlandssemester med familjen kännas långt borta. Nu väljer Stena Line att gå resenärerna och deras ansträngda plånböcker till mötes med ett nytt erbjudande där barn reser gratis.

Sommaren står runt hörnet och många svenskar drömmer om en semester utomlands. Med färjerederiet Stena Line kan man resa enkelt och smidigt med bil och all packning mellan Göteborg och Fredrikshamn samt Halmstad och Grenå i Danmark. Och att ta med sig bilen under semestern är praktiskt för de resenärer som önskar frihet att utforska sitt semestermål på egen hand.

Nytt erbjudande i sommar – barn åker gratis!

Stena Line vill nu göra det ännu enklare och mer prisvärt att resa utomlands med hela familjen. Därför lanseras kampanjen "Barn reser gratis" för bilburna resenärer, där barn under 15 år reser helt kostnadsfritt på alla avgångar mellan Göteborg-Fredrikshamn samt Halmstad-Grenå, under hela sommaren.*

"Att ta med sig hela familjen på semester behöver inte kosta en förmögenhet och vi vill göra det möjligt för alla våra kunder att få en utlandssemester i sommar. Därför har Stena Line nu valt att erbjuda gratis resor för barn under 15 år. Med oss ska hela familjen kunna resa till Danmark enkelt och smidigt och till ett rimligt pris, säger Ulf Staaff, Travel Commercial Manager på Stena Line.

Enkel resa med massor av upplevelser

Från Göteborg tar du dig enkelt till Fredrikshamn på bara 3 timmar och 30 minuter. Ombord på färjan kan du koppla av och njuta av havsutsikten, handla i ombordshoppen eller äta en god måltid i restaurangen. För barn finns både lekrum och spelhall. Med Wi-Fi-lösning ombord kan samtliga i familjen hålla sig uppkopplade under hela resan. Väl framme i Fredrikshamn finns ett bredd utbud av upplevelser och möjligheter att utforska Danmarks nordligaste del, med allt från charmiga småstäder och vackra kustlandskap till roliga aktiviteter för hela familjen.

Tips på prisvärda resmål nära Fredrikshamn:

• Familjetid på Palmestranden: Mitt i Fredrikshamn hittar du den populära Palmestranden. Med vit sand och ståtliga palmer som reser sig över solstolarna bidrar stranden till en exotisk känsla. Alla solstolar är gratis att använda.
  • Picknick i Skagen: Från Fredrikshamn är det bara en kort biltur till pittoreska Skagen.  Den vackra naturen och charmiga atmosfären skapar en miljö perfekt för avslappning, utan att det behöver kosta. En strandpicknick vid Grå Fyr är ett bra alternativ för de som behöver stilla hungern samtidigt som man blickar ut över den vackra kusten.
  • Farm Fun: En kul upplevelse för hela familjen är Farm Fun, en djurpark i Nordjylland. Här kan man klappa djur, rida på ponnys och uppleva parkens stora lekplats. Djurparken har även nära till både skog och strand. Fram till och med den 26 juni kostar inträdet 140 kr.
  • Skiveren Camping: Omgivet av strand, sanddyner och skogsområden samt beläget nära många sevärdheter på norra Jylland, ligger Skiveren Camping. Här bjuds gäster på både avkoppling och äventyr, med en rad aktiviteter för hela familjen, inklusive tennis, minigolf, gratis pool, lekplats samt ett aktivitetscenter.

* Stena Lines kampanjerbjudande gäller på samtliga avgångar från Sverige för barn under 15 år. Erbjudandet gäller endast bilburna resenärer och på Economy och Flexi- biljetter och under perioden 1 juni – 31 augusti 2024. Använd koden: KIDS24. Boka här: https://www.stenaline.se/till-danmark . Erbjudandet gäller för upp till 3 barn per bokning. Vid köp av barnmeny ingår även en gratis glass.

För mer information, vänligen kontakta: Ulf Staaff, Travel Commercial Manager hos Stena Line, på telefon: +46 (0) 765 11 83 52 eller e-mail: ulf.staaff@stenaline.com

Om Stena Line: Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 33 300 seglingar per år och omkring 40 fartyg och 20 linjer i norra Europa och Medelhavet. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line har 6 300 anställda och omsätter 19 miljarder kronor årligen. Mer information finns på www.stenaline.com

Citat

Att ta med sig hela familjen på semester behöver inte kosta en förmögenhet och vi vill göra det möjligt för alla våra kunder att få en utlandssemester i sommar. Därför har Stena Line nu valt att erbjuda gratis resor för barn under 15 år. Med oss ska hela familjen kunna resa till Danmark enkelt och smidigt och till ett rimligt pris.
Ulf Staaff, Travel Commercial Manager på Stena Line.