"En bibel för sommarens bilsemester"

Bo på slott eller vingård i sommar, smaka på den godaste ölen och den lokala osten. Shoppa loss på Berlins bakgårdar, försök pruta i Paris, vandra i Alperna eller ta steget och gift er i Europa. Det och mycket mer finns samlat på Stena Lines inspirations- och planeringsverktyg Stenaroadtrip.com

Stenaroadtrip.com samlar all nödvändig information för de som vill semestra med bil i Europa. Siten från Stena Line är ett resemagasin och ett planeringsverktyg i ett, där inspiration och reseplanering alltid bara är ett klick ifrån varandra. Användaren kan ta del av färdiga roadtrips, upptäcka andras smultronställen eller skapa och boka en egen resrutt med karta och vägbeskrivningar. Inspireras av de färdiga artiklarna eller klicka själv runt bland de olika kategorierna och länderna.

- Stenaroadtrip är som en bibel för sommarens bilsemester i Europa. Bland annat finns 107 resmål inom Sport & Hälsa, 355 resmål inom Kultur & Nöje, 244 ställen inom Mat & Dryck samt 84 shoppingstopp, säger Carl Mårtensson, PR-ansvarig på Stena Line.

Roadtripen: En färdig roadtrip indelat i länder och efter ett tema. Läs ett inspirerande resereportage, få hela resrutten i planeringsverktyget och läs på om varje stopp längs vägen. Vad sägs om:
- Jakten på Europas ostar
- Vulkansafari i Tyskland
- I greve Draculas fotspår i Transylvanien
- Ölresa till Danmarks mikrobryggerier
- Bad och mat i Bretagne, Bordeaux och Baskien

Guiden: En hjälpande hand för de som är nyfikna på att uppleva något nytt men som fastnat längs vägen. Vi förklarar exempelvis hur det funkar att:
- Gifta sig i Europa
- Besöka och bo på vingårdar i Europa
- Att besöka och bo slott
- Att spela golf i Europa
- Att vandra i Europa