Peter Kleberg ny Head of Shipping Logistics på Stena Line

Den 10 juni börjar Peter Kleberg som ny Head of Shipping Logistics. Peter Kleberg har lång erfarenhet från både logistik- och rederibranschen och kommer närmast från North Sea RoRo AB där han har varit marknads- och försäljningsdirektör.

– Det ska bli jättespännande att ta mig an nya utmaningar på Stena Line. Jag har jobbat med frakt i stort sett hela mitt liv och provat på allt från att jobba som speditör till linjechef och nu senast marknadsdirektör. Stena Line har en enorm potential med sitt stora linjenät och sina moderna fartyg och har alla förutsättningar att lyckas med målsättningen att bredda fraktverksamheten mot att erbjuda helhetslösningar inom logistik, säger Peter Kleberg.

Stena Lines strävan om att bredda fraktaffären handlar om att komplettera den traditionella kaj-till-kaj-verksamheten med att erbjuda kompletterande logistiklösningar som innebär att Stena Line kan ta hand om hela eller delar av större företags logistikkedja.

– Peter Kleberg har lång och bred erfarenhet och är helt rätt person att fortsätta driva och utveckla vårt arbete inom detta område, säger Freight Director Björn Petrusson.

Stena Line, Göteborg

11 juni, 2013

För mer information kontakta Peter Kleberg, tel 031-85 84 32 eller mobil 0704-85 84 32.

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 38 fartyg och 19 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 16 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 37 miljarder kronor.