Sökes: svensk familj som vill åka på femstjärnig bilsemester

I en gemensam insats letar Stena Line, Sembo och Scandlines efter en familj som ska få prova en bilsemester utöver det vanliga. Limousine, VIP-behandling och besök på flera stora nöjesfält är några av programpunkterna på den guldkantade semestern som tagits fram och som ska inspirera sommarens bilsemestrar.

Annorlunda upplevelser är den nya trenden och med VIP-familjen vill de tre resebolagen lyfta fram bilsemesterns fördelar när det gäller att skapa egna och spännande semesterupplägg. Målet är att hitta en äventyrslysten familj som gillar fart och fläkt och som på ett kul sätt kan blogga och rapportera om sin resa. VIP-familjen kan se fram emot en bilsemester kryddad med ”extra allt”. Resan är dessutom fulladdad med överraskningar och spännande upptäcktsfärder. För att ta hem VIP-resan behövs både finess, upptäckarglädje och lekfullhet. I ansökan skall familjerna presentera sig själva genom ett filmklipp samt en motivering till varför just de ska få möjligheten att åka på en extraordinär resa. – Vi är ute efter en familj som kan ha kul och som vet hur man gör en blogg läsvärd. Det här är ytterligare ett sätt för oss att inspirera och låta våra gäster prova sådant som finns i vårt utbud, säger Joakim Kenndal, jurymedlem och informationschef på Stena Line. Familjen kommer att blogga och berätta om resan som startar på färjan från Göteborg, går vidare genom norra Tyskland och fortsätter upp genom Danmark. Familjen åker limousine under hela resan och kommer att få avnjuta ett fullspäckat program med bland annat besök på Hansapark, Lalandia och nya The Reef i Danmark. Målet är att genomföra den roligaste bilsemestern någonsin. I juryn för att bedöma ansökningarna sitter Jari Virtanen VD på Sembo, Joakim Kenndal informationschef på Stena Line och Jes Svare Head of Travel på Scandlines. VIP-familjen är öppen för ansökningar mellan den 10 maj och den 30 maj 2010. Juryn väljer ut totalt 22 familjer som går vidare till semifinal vecka 22. Under semifinalveckan är röstningen öppen för allmänheten och den familj som får flest röster av folket får en av finalplatserna. Juryn väljer samtidigt ut fyra finalister och totalt kommer fem familjer att testas under en dag i Göteborg den 13 juni. Resan äger rum mellan den 7 – 13 juli, 2010. För att läsa mer eller ansöka, besök www.vipfamiljen.se. VIP-resan innehåller bland annat: • Limousine som färdmedel. • Övernattning med VIP-behandling på båten mellan Göteborg och Kiel. • Besök på bryggan. • Två nätter på strandhotellet vid Weissenhäusser strand med besök på det subtropiska badlandskapet och Djungellandet. • En heldag på Hansapark i Tyskland. • Två nätter på Lalandia i Billund. Inträde till både LEGOLAND och Lalandia • En heldag på äventyrsbadet The Reef i Fredrikshavn. • Hemresa med Stena Line mellan Frederikshavn och Göteborg.