Stena Line main partner för Volvo Ocean Race i Göteborg

I juni 2018 är det dags för Göteborg att återigen välkomna de tävlande i Volvo Ocean Race. Stena Line är en av tre main partners och kommer att synas Race Village med bland annat monter, barnområde och seminarier. Stena Scandinavica blir läktarbåt och första parkett vid starten.

Foto: Sam Greenfield/Volvo Ocean Race

Stoppet i Göteborg är det sista innan sista sträckan till Nederländerna. Segelbåtarna förväntas att anlända till Göteborg runt 14-15 juni och 21 juni går startskottet mot målet i Haag. Som huvudsponsor kommer Stena Line att arrangera flertalet aktiviteter för både företags- och privatkunder.

Vi kommer att anordna två stycken halvdagsseminarier med externa föreläsare för både kunder och partners inom frakt- och resesektorn. I området Race Village kommer vi att ha ett barnområde tillsammans med våra partners Legoland och The Reef samt en monter där man kommer att kunna ta del av olika erbjudanden.

På tävlingsdagen, 21 juni, kommer Stena Scandinavica att agera åskådarbåt åt 700 inbjudna gäster och partners och erbjuda första parkett när startskottet går utanför Göteborg.

Läs mer om stoppet här.

Taggar:

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 37 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 35 miljarder kronor.