Stena Line öppnar ny färjelinje med destination Marstrand

Idag invigs Stena Lines nya färjelinje, Stena Marstrandica, med destination Marstrand. Turen mellan Koön och Marstrand tar endast tre minuter och innebär Stena Lines kortaste tur i historien. Samtidigt går startskottet för den internationella seglingstävlingen Stena Match Cup Sweden. Världens bästa matchseglare intar Marstrand för att kämpa om den slutliga titeln i Alpari Match Race Tour.

"Att resa med Stena Line ska vara en upplevelse vare sig det handlar om tre minuter eller tre timmar. Under överfarten med Stena Marstrandica får resenärerna bland annat ta del av våra mest populära koncept, bordershop ombord samt äventyrsbadet ”The Reef” i danska Fredrikshamn", säger Jari Virtanen, Group Travel Director på Stena Line.

Kort om Stena Marstrandica

Måndagen den 29 juni är det premiär för Stena Marstrandica, Stena Lines nya färjelinje som trafikerar sundet mellan Koön och Marstrand. En resa som skrivs in som den kortaste någonsin i Stena Lines historieböcker. Båten trafikerar dygnet runt och färden tar cirka tre minuter. Turlistan är tät och fram till midnatt avgår Stena Marstrandica varje kvart och mellan midnatt fram till kl:05.00, varje halvtimma.

Stena Marstrandica kommer att trafikera linjen under perioden 29 juni till 4 juli i samband med Stena Match Cup Sweden på Marstrand. Under tävlingens finaldag, lördagen den 4 juli, bjuder Stena Line alla resenärer på gratis resa.

Jesper Waltersson

Head of Communications

Direkt       46 31 858532

Mobil         46704858532

E-post       jesper.waltersson@stenaline.com

Internet     www.stenaline.com

Taggar:

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 37 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 35 miljarder kronor.

Snabbfakta

Citat