Stena Line satsar stort på ombyggnad av Stena Danica

Stena Line satsar stort på ombyggnad av Stena Danica Stena Line investerar 76 miljoner kronor i en ombyggnad av Stena Danica på linjen mellan Göteborg och Frederikshavn. Ombyggnaden, som omfattar större delen av de publika utrymmena ombord kommer att ge fartyget en rejäl ansiktslyftning och förbättra kvalitén och servicen ombord avsevärt. - Ombyggnaden ger Stena Danica en modern profil samtidigt som vi tar tillvara på den resetradition som finns mellan Göteborg och Frederikshavn. Det går bra för linjen och volymerna har ökat med 6% från januari till oktober jämfört med föregående år. Stena Danica började trafikera linjen mellan Göteborg och Frederikshavn 1982 och fartyget har alltid varit en viktig del av linjen. Fartyget har renoverats i flera omgångar men aldrig i samma omfattning som den här ombyggnaden, säger Fredrik Lantz, linjechef för Sverige-Danmark på Stena Line. Stena Danica väljs i stor utsträckning av kunder som tycker att båtresan är en viktig del av semestern och huvudmålgruppen för fartyget är destinationsresenärer oavsett om de är borta i flera dagar eller reser fram och tillbaka över dagen. Kundundersökningar och fokusgrupper har därför spelat en viktig roll i planeringen av ombyggnaden för att skapa ett nytt ombordkoncept baserat på vad kunderna vill ha. Efter ombyggnaden kommer Stena Danica att erbjuda en ombordupplevelse med mycket aktiviteter och ett varierat utbud. På däck 7 byggs en ny barnavdelning med aktiviteter för både små och lite större barn med gott om sittplatser för föräldrarna i anslutning till lekrummet. Stena Danica får även en Plus Lounge för resenärer som mot en extra avgift vill njuta av lite extra komfort. I Plus Loungen kommer det finnas TV, tidningar, kaffe/juice, eluttag för datorer m.m. och lättare förtäring ingår i biljettpriset. En stor nyhet är C-View, en coffee shop i retro 50-tals design. Här kommer mycket av aktiviteterna under resan att ske och kunderna lovas en audiovisuell upplevelse genom stora filmdukar, flatscreens och musik. Restaurangerna Food City och Metropolitan Restaurang som erbjuder kunden ett brett urval med allt från matiga baguetter till à la carte kommer ligga på däck 8. Här hittar man även den nya avdelningen för lastbilschaufförer med 72 sittplatser, egen restaurang, TV-rum och separat vilrum med bekväma liggstolar. - Ombyggnaden av Stena Danica är en fantastisk möjlighet för oss på linjen att förbättra vår service till kunderna. Att vi väljer att satsa så stort på ombyggnaden visar att det råder en stark framtidstro inom företaget och genom att ta tillvara på kundernas önskemål stärker vi vår position gentemot andra resealternativ , säger Fredrik Lantz, linjechef för Sverige- Danmark. Stena Line Göteborg 29 november För ytterligare information kontakta Fredrik Lantz, linjechef Sverige- Danmark, telefon 0704 - 858185 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/29/20021129BIT00240/wkr0002.pdf