Stena Line sjösätter nytt bonusprogram

Inga plastkort, gemensam familjebonus och tio procent tillbaka på allt man handlar. Nu lanserar Stena Line eXtra – value from Stena Line, ett nytt bonusprogram som är gemensamt för rederiets samtliga linjer i Skandinavien. För att fira lanseringen bjuds medlemmarna under sommaren på dubbla bonuspoäng på allt de handlar ombord.

Genom att plocka det bästa från respektive lands bonusprogram har rederiet tagit fram ett gemensamt koncept för samtliga linjer i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Polen.

-          Många gäster utnyttjar fördelen med vårt stora linjenät och reser på flera av våra linjer. Tidigare har dessa gäster behövt medlemskap i olika bonusklubbar. När vi nu lanserar eXtra kan de samla sina bonuspoäng på ett och samma ställe. En klar förbättring för våra mest trogna gäster, säger Jens Axelsson, Customer Insight Manager på Stena Line.

Förutom att man kan samla bonuspoäng på samtliga linjer har eXtra en rad nya fördelar. Till exempel kan familjen samla poäng gemensamt. Och eftersom man vid varje resa får ett eXtrakort utskrivet tillsammans med biljetten slipper man ännu ett plastkort att hålla reda på.

-          Det ska vara så enkelt som möjligt att vara medlem och att samla poäng. Och för att locka nya medlemmar och bjuda de gamla på något eXtra får man dubbla poäng på allt man handlar ombord under sommaren, säger Jens Axelsson.

Fördelarna för Stena Lines eXtra-medlemmar:

• Bonus på allt man handlar, både på båtresor och ombord. När du handlar får du 10 % tillbaka i form av bonuspoäng som kan användas för att betala hela eller del av nästa resa
  • Genom att logga in på ”Mina sidor” på www.stenaline.se kan man se sitt poängsaldo uppdaterat varje dag och hålla koll på sina bokningar samt ta del av unika medlemserbjudanden
  • Varje gång man reser printas automatiskt ett medlemskort ut då man checkar in. Så man behöver inte hålla reda på några plastkort
  • Familjer kan samla poäng tillsammans på ett familjekonto
  • Poäng som har samlats i tidigare bonusprogram överförs till det nya bonusprogrammet eXtra

Stena Line, 15 juni Göteborg, 2010

För mer information och bilder, kontakta Jens Axelsson, Head of Customer Insight, Telefon 031-  85 81 70 eller  E-post: jens.axelsson@stenaline.com