Stena Line stänger passagerartrafiken till Danmark och Polen tillsvidare

Under fredagen meddelade Danmark och Polen att de tillfälligt stänger sina gränser med anledning av Coronaviruset (COVID-19). Färjerederiet Stena Line kommer därför att stänga ner sin passagerartrafik till dessa länder tillsvidare. Frakttrafiken kommer att fortsätta tillsvidare.

Linjen Oslo-Frederikshavn kommer att stängas helt tillsvidare från och med lördag 14 mars.

Med anledning av beskedet att Danmark och Polen stänger sina gränser kommer Stena Line att stänga ner sin passagerartrafik till och från dessa länder tillsvidare. Från och med att passagerartrafiken stängs kommer danska, polska och svenska medborgare att tillåtas resa med färjorna till sina respektive hemländer under 72 timmar.

Förändringarna berör följande linjer:

Göteborg-Frederikshavn: Från och med lördag 14 mars klockan 12.00 stänger Stena Line passagerartrafiken mellan Göteborg och Frederikshavn. Linjen kommer tillsvidare att fortsätta att trafikera sin tidtabell med färjorna Stena Danica och Stena Jutlandica men endast transportera frakt ombord.

Halmstad-Grenå: Från och med lördag 14 mars klockan 12.00 stänger Stena Line passagerartrafiken mellan Halmstad och Grenå. Linjen kommer tillsvidare att fortsätta att trafikera sin tidtabell med färjan Stena Nautica men endast transportera frakt ombord.

Karlskrona-Gdynia: Från och med midnatt mellan lördag 14 mars och söndag 14 mars stänger Stena Line passagerartrafiken mellan Karlskrona och Gdynia. Linjen kommer tillsvidare att fortsätta att trafikera sin tidtabell med de tre färjorna Stena Vision, Stena Spirit och Stena Baltica men endast transportera frakt ombord.

Oslo-Frederikshavn: Från och med lördag 14 mars stänger Stena Line linjen Oslo-Frederikshavn tillsvidare. Stena Saga som trafikerar linjen kommer att ligga still i Oslo tillsvidare.

Stena Line kommer löpande att informera sina kunder om dessa förändringar och hur ombokning av biljetter går till. Mer information till Stena Lines kunder kommer att publiceras på Stena Lines lokala webbsidor i respektive länder.

Löpande pressuppdateringar kommer att skickas dagligen och återfinns i pressrummet https://news.cision.com/se/stena-line

För mer information, kontaka:

+46 (0)704 85 85 32, press@stenaline.com

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med 37 fartyg och 20 linjer i norra Europa. Stena Line är en viktig del av det europeiska logistiknätverket och utvecklar nya intermodala fraktlösningar genom att kombinera transporter på järnväg, väg och hav. Stena Line spelar också en viktig roll för turismen i Europa med sin omfattande passagerarverksamhet. Företaget är familjeägt, grundades 1962 och huvudkontoret ligger i Göteborg. Stena Line är en del av Stena AB-koncernen som har cirka 15 000 anställda och en årlig omsättning på cirka 35 miljarder kronor. Mer information finns på  www.stenaline.com