Stena Line utökar turlistan på Trelleborg-Rostock

Från och med 4 april kommer Stena Line kunna erbjuda sina kunder en utökad turlista med fem avgångar per dag under lågsäsong och sex under högsäsong jämfört med dagens tre avgångar. Detta möjliggörs genom ett så kallat Swap-avtal med TT-Line kring kapacitet.

– Konkurrenssituationen på linjen är hård, med konkurrens från andra operatörer liksom från andra alternativ, exempelvis Öresundsbron. Antalet avgångar är en nyckelfaktor när det gäller konkurrenskraften och genom att dela kapacitet med TT-Line kan vi stärka vårt erbjudand till kunderna på linjen Trelleborg-Rostock, säger Ron Gerlach, linjechef för Region Germany.

Detta innebär att antalet avgångar från varje hamn ökar från dagens tre till fem och till och med sex under högsäsong och därmed ökar även frekvens från en avgång var sjätte timme till en var tredje timme.

- Det här kommer att bli mycket positivt för både nuvarande och framtida kunder. Det ger både våra fraktkunder och våra passagerare en högre flexibilitet att välja en passande avgång. Vi kan också reducera väntetiderna i hamn, säger Ron Gerlach.

Kunderna kommer att få tillgång till samma service- och komfortnivå på alla fartyg och överfartstiden kommer att vara som idag, 7 timmar dagtid och 8 timmar nattetid.

TT-Line opererar linjen med de två färjorna Huckleberry Finn och Tom Sawyer.

För mer information kontakta Ron Gerlach linjechef, +49 175 859 55 88 eller Jesper Waltersson, Presschef, 0704-85 85 32.

Stena Line är ett av Europas ledande färjerederier med Europas mest heltäckande linjenät runt Storbritannien, Skandinavien och Baltikum. Verksamheten omsätter cirka 12 miljarder kronor och har cirka 5 500 anställda. På www.stenaline.com finns mer information om företaget.

Taggar: