Stena Lines kunder har donerat 61 807 välgörande koppar

Idag lämnades donationerna från Stena Lines kaffekampanj över till Tomas Fransson, Sverigechef för Mercy Ships. Totalt har Stena Lines kunder bidragit med 61 807 donationer under kampanjen vilket motsvarar driften av en operationssal under två veckor ombord på sjukhusfartyget Africa Mercy.

Tomas Fransson, Sverigechef för Mercy Ships och Niclas Mårtensson, VD Stena Line.

– Vi är väldigt glada och nöjda med att så många av Stena Lines kunder valt att bidra till vårt arbete. Det har också varit roligt att se entusiasmen och engagemanget bland Stena Lines personal under kampanjen, säger Tomas Fransson, Sverigechef för Mercy Ships.

– En central del i vårt partnerskap med Mercy Ships är att öka kännedomen om organisationen. Den här kampanjen har inte bara resulterat i ett monetärt bidrag från våra kunder, utan har också lett till att fler människor känner till Mercy Ships och deras arbete, säger Niclas Mårtensson, vd på Stena Line.

Kaffekampanjen lanserades ombord på samtliga Stena Lines 37 fartyg den 1 september och pågick under två månader, till och med den 31 oktober. Kampanjen gick ut på att gästerna ombord kunde välja att köpa sitt kaffe eller te i en specialdesignad Mercy Ships-mugg och då skänka 2 kronor direkt till Mercy Ships.Totalt gjordes 61 807 donationer under perioden vilket motsvarar driften av en operationssal under två veckor ombord på sjukhusfartyget Africa Mercy.

Mercy Ships och Stena Line ingick i ett formellt partnerskap i februari i år med målet att öka kunskapen om Mercy Ships, att marknadsföra såväl volontärarbete som donationer både för anställda, men också för resenärer och olika partners.