Titelsponsorn Stena arrangerar Instagramtävling i samband med Stena Match Cup Sweden

Det råder seglingsyra på västkusten i år och Stena, som för sjätte året i rad är titelsponsor för Stena Match Cup Sweden anordnar en fototävling på Instagram inför och under seglingsveckan på Marstrand. Genom att dela sin bästa seglingsbild har alla tävlande chans att vinna en kryssning med Stena Line till Tyskland eller Polen eller en resa till Danmark. På Stena ABs Facebooksida hittar du mer info om tävlingen: http://fal.cn/Bqee   Tävlingens hashtag: #stenasegling

Instagramtävlingen startar idag och pågår fram till och med den 5 juli, dagen efter avslutad segling. Första pris är en kryssning med Stena Line till Kiel, Tyskland för två personer. Andra pris är en kryssning till Gdynia, Polen för två personer och tredje pris är en resa för hela familjen till Danmark, fem personer inklusive bil.

Förra årets Instagramtävling resulterade i många fina seglingsbilder. Två lyckliga vinnare utsågs som verkligen fångade temat segling på olika sätt. Vinnaren Birgitta kammade hem ett av priserna med sin spektakulära bild från segelfartyget Falken och vinnare nummer två Adam fångade glädjeyran efter att svensken Björn Hansen segrat i finalen i Stena Match Cup Sweden 2014.

För mer information, vänlig kontakta:
Ylva Vitorovic, ylva.vitorovic@stenaline.com ; +46 704 85 81 87
Birgitta Plyhm, birgitta@plyhm.se ; +46 707 77 12 90

Om Stena Match Cup

Stena Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av åtta VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget äger rum en vecka i början av juli varje sommar på Marstrand och drar normalt runt 120 000 besökare varje år. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna. www.stenamatchcupsweden.com

Om Stena

Stena Sfären är en av Sveriges största familjeägda företagsgrupper med företag över hela världen. Sfärens bolag är verksamma inom Färjelinjer, Rederi, Offshore Drilling, Fastigheter, Finans, Stena Adactum samt återvinning, miljö och handel. Stena Sfären har drygt 19.000 anställda och en omsättning på 56 miljarder SEK. www.stena.com  och www.stenametall.com

Taggar: