Twingly och Stena Line söker föräldrabloggare till Bloggbussen 2012

Nu tar Stena Line tillsammans med Twingly upp jakten på föräldrabloggare till Bloggbussen 2012. Under tre aktivitetsfyllda dagar i Danmark ges tolv bloggare möjligheten att uppleva en riktig äventyrsresa tillsammans med sina barn. De gör samtidigt upp om vem som blir Sveriges bästa Barnsligt skoj-bloggare 2012, en titel som förra året vanns av bloggaren Inge-la-la-la.

- Bloggbussen 2012 är en barnvänlig äventyrsresa som vi hoppas att många vill följa med på även i år, säger Sofia Ivarsson ansvarig för Bloggbussen på Stena Line. Det är tredje gången vi arrangerar Bloggbussen och hittills har konceptet varit en succé. Förra årets deltagare på Bloggbussen till Danmark var mycket nöjda och blev ett sammansvetsat gäng under resan. Barnfamiljer är en viktig målgrupp för oss och det här är ett sätt att öka kännedomen om våra resor och destinationer.

Bloggbussen 2012 arrangeras av Stena Line tillsammans med Twingly.

- Vi har över 10 000 föräldrabloggar hos oss och vi vet att det finns fantastiskt duktiga bloggare bland dem som alla förtjänar att få åka med Bloggbussen, säger Anton Johansson, marknadschef på Twingly. Resan är späckad med aktiviteter, så det ska inte råda någon brist på blogginspiration. Och det brukar också vara väldigt roligt när man som bloggare får chansen att träffa andra bloggare, kanske har man följt någon i flera år men aldrig träffats på riktigt.

Vägen mot titeln Sverige bästa Barnsligt Skoj-bloggare 2012 startar alltså med en tävling om en finalplats på Bloggbussen. Bloggbussen avgår till Danmark den 17 juni och under tre fartfyllda dagar får tolv finalister tillsammans med sina barn uppleva en äventyrsresa med stopp på bland annat Ree Park, Kattegattcentret, Randers Regnskog, Djurs Sommerland och The Reef. Under resan ges det möjlighet för finalisterna att blogga om upplevelserna på resan, något som sedan ligger till grund för utmärkelsen Sveriges bästa Barnsligt Skoj-bloggare 2012.

Tävlingen finns på Twinglys webbplats Bloggportalen. Se även filmen om Bloggbussen 2012 och läs en intervju med Ingel-la-la-la, Sveriges bästa Barnsligt Skoj-bloggare 2011. Reseberättelser från förra årets Bloggbuss finns exempelvis hos Ingelalala, Fru Sofie och Tumadre (scrolla ner), som alla deltog på Bloggbussen 2011.

Stena Line, Göteborg 20 april 2012

För mer information, vänligen kontakta:
Sofia Ivarsson, ansvarig för Bloggbussen, Stena Line, Tel: 031-858579, sofia.ivarsson@stenaline.com
Anton Johansson, marknadschef Twingly, tel: 076-899 88 73, e-post: anton@twingly.com

Barnsligt Skoj är Stena Lines koncept för barnfamiljer som reser till Danmark mellan Göteborg-Frederikshavn och Varberg-Grenaa. Barnsligt skoj börjar redan ombord med möjlighet att bland annat träffa Nicke Nyfiken och i Danmark är det korta avstånd mellan alla Sommarland, Zoo & Akvarier.

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. 2009 utnämndes Twingly till årets IT-utmanare av tidningen Veckans Affärer och i november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.

Taggar: