LIROS satsar på Stena Match Cup Sweden

LIROS är ny sponsor till matchracingseglingarna på Marstrand. Den väletablerade tågvirkestillverkaren är redan representerad vid de stora evenemangen världen över, som America’s Cup, Volvo Ocean Race och de Olympiska Spelen. Stena Match Cup Sweden blir det första evenemanget på svenskt vatten som företaget engagerar sig i.

På Brandspot, organisationen bakom evenemanget, ser man fram emot det nya samarbetet.

– Hela evenemanget bygger på elitsegling. Där ska vi ha topputrustning. LIROS har väldigt bra kvalitet på sitt tågvirke och ett brett sortiment. Det känns fantastiskt att kunna rigga alla båtar med LIROS produkter. Det betyder mycket för seglarna och därmed också för hela evenemanget, säger Martin Sohtell, projektansvarig på Brandspot.

– Våra produkter används av världsstjärnor och professionella seglare. Eftersom de tycker att Match Cup Sweden är det bästa seglingsevenemanget när det gäller match racing så känns det självklart att vi ska vara en aktiv del i det, säger Johnny Källman.

Utöver Match Cupen sponsrar LIROS olympiska seglare som hjälper företaget med den löpande produktutvecklingen.

För mer information, kontakta: Johnny Källman, VD LIROS, 070-819 81 00, jk@lirosropes.se Martin Sohtell, projektansvarig Stena Match Cup Sweden på Brandspot, 070-880 58 84, martin@brandspot.com

Om Stena Match Cup Sweden Stena Match Cup Sweden är ett av Sveriges största publika evenemang och en av nio VM-deltävlingar för herrar i World Match Racing Tour. Evenemanget pågår på Marstrand vecka 27 varje sommar och drar över 100 000 besökare årligen. Stena Match Cup Sweden anordnas av GKSS i samarbete med Brandspot. GKSS ansvarar för de sportsliga delarna och Brandspot för de kommersiella rättigheterna. Om LIROS Tågvirkesleverantören LIROS grundades av familjen Rosenberger för snart 160 år sedan. 180 medarbetare arbetar med tillverkning och marknadsföring av 100% egentillverkade produkter, över hela världen. Omsättning uppgår till ca 250 milj kronor. LIROS Skandinavia AB ansvarar för den Nordiska marknaden med 6 anställda och en försäljning på 35 miljoner kronor.

Taggar: