Förändring av antalet aktier och röster i Stendörren Fastigheter AB (publ)

29 oktober 2021

Antalet aktcier oh röster i Stendörren Fastigheter har under oktober 2021 ökat som en följd av inlösen av teckningsoptioner inom ramen för det teckningsoptionsprogram som Stendörren Fastigheters årstämma beslutade om den 23 maj 2018. Totalt har antal aktier och röster ökat med 56 824 B-aktier och lika många röster.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 28 428 265 aktier i Stendörren Fastigheter, uppdelat i 2 500 000 A-aktier med tio (10) röster vardera och 25 928 265 B-aktier med en (1) röst vardera. Det totala antalet röster i bolaget är 50 928 265.

Erik Ranje, verkställande direktör, 070-308 52 09, eller erik.ranje@stendorren.se

Denna information är sådan information som Stendörren Fastigheter AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersonens försorg, för offentliggörande den 29 oktober 2021 kl. 09.30 CET.