Stendörren förvärvar i Enköping

Stendörren Fastigheter AB har ingått avtal med det av Exter Fastigheter AB och Cavig Fastigheter AB gemensamt ägda bolaget Romfast Holding 2 AB om förvärv av fastigheten Enköping Romberga 23:52. Förvärvet sker via bolagsförvärv och den preliminära köpeskillingen för aktierna uppgår till 6,9 miljoner kronor baserat på ett underliggande fastighetsvärde om 32,5 miljoner kronor. Årshyresvärdet uppgår till 2,9 miljoner kronor.

Fastigheten kommer att bli bebyggd med 3 048 kvadratmeter volymhandel och är fullt uthyrd till Ahlberg-Dollarstore AB på ett 10-årigt hyresavtal. Tillträde beräknas ske när byggnaden är inflyttad under oktober 2018.

"Vi är glada att kunna köpa en nyproducerad fastighet i ett mycket attraktivt läge i Enköping där vi sedan tidigare äger flertalet fastigheter. Hyresgästen Dollarstore har vi sedan tidigare ett etablerat samarbete med varför vi tycker det är extra roligt att återigen få bli deras hyresvärd.” säger Stendörrens VD Fredrik Brodin.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-8886665, fredrik.brodin@stendorren.se eller besök www.stendorren.se

Fredrik Brodin, VD Stendörren