Stendörren förvärvar två fastigheter i Enköping och Södertälje

1 oktober 2019

Stendörren Fastigheter AB (publ) har idag, via bolagsförvärv, tillträtt fastigheterna Romberga 23:17 i Enköping och Rymdhunden 1 i Södertälje. Fastigheterna omfattar totalt 8 262 kvadratmeter lokalyta för lätt industri- och lagerverksamhet. Fastigheterna är fullt uthyrda med en genomsnittlig återstående kontraktstid om ca 5,4 år. Säljarna i båda fallen är privatägda bolag. Det underliggande fastighetsvärdet i transaktionerna uppgår till knappt 87 miljoner kronor. Förvärven ökar Stendörrens löpande intjäning med cirka 9 miljoner koronor i förväntat årligt driftnetto.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Nicander, verkställande direktör, 08-518 331 01 eller mikael.nicander@stendorren.se

För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ), se: www.stendorren.se.