Stendörren offentliggör prospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationer på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista

23 mars 2021

Stendörren Fastigheter AB (publ) (”Stendörren”) emitterade den 28 januari 2021 seniora icke-säkerställda obligationer om 700 mkr (”Obligationen”) med en ram om 1 000 mkr. I enlighet med obligationsvillkoren avser Stendörren ansöka om upptagande till handel av Obligationen på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista. Med anledning av ansökan om upptagande till handel av Obligationen har Stendörren upprättat ett prospekt som idag, den 23 mars 2021, har godkänts och registrerats av Finansinspektionen.

Första dag för handel av Obligationen förväntas inträffa omkring den 26 mars 2021.

Prospektet är tillgängligt på Stendörrens hemsida (www.stendorren.se) och kommer också att publiceras på Finansinspektionens hemsida (www.fi.se).

Per-Henrik Karlsson, Ekonomidirektör, +46 72-158 70 92 eller per-henrik.karlsson@stendorren.se