Stendörren tecknar 10-årigt hyresavtal i Point Nacka

16 november 2018

Stendörren Fastigheter AB har tecknat ett 10-årigt hyresavtal med det kommunala bolaget Nacka Vatten och Avfall AB avseende nya verkstads- och kontorslokaler i konceptfastigheten ”Point Nacka”, belägen på Ryssviksvägen 2 i Nacka. Hösten 2019 beräknas Nacka Vatten och Avfall flytta in i de nyrenoverade och skräddarsydda lokalerna om drygt 2 800 kvadratmeter.

”Vi är väldigt glada över att Nacka Vatten och Avfall valt Stendörren och Point Nacka. Vi ser att många företag har behov av moderna verksamhetslokaler i ett bra kommunikationsläge i Nacka, vilket visar att vi tänkt rätt med denna konceptfastighet”, säger Maria Mastej, Affärsutvecklingschef på Stendörren.

”Vi har höga förväntningar på våra nya lokaler. Vår vision av en mötesplats för alla medarbetare och en punkt att träffa våra kunder och samarbetspartners ställer krav på en attraktiv och flexibel lokal. Point Nacka och fastighetsägaren Stendörren har tillmötesgått våra förväntningar på ett bra sätt. Nu ser vi fram emot att lokalerna färdigställs och att få flytta in”, säger Mats Rostö, VD Nacka vatten och avfall.

I arbetet med att ta fram dessa attraktiva och flexibla lokaler har Nacka Vatten och Avfall AB haft nöjet att samarbeta med Hifab, Svefa och Spectrum Arkitekter och Stendörren med BSK Arkitekter.

Point Nacka är en projektfastighet som nu genomgår en omfattande förädling. Gemensamhetsytorna på bottenvåningen moderniseras, en ny entré skapas och garage byggs, allt för att möta förändrade behov hos företag med lättindustri- och kontorsverksamheter.

Sedan tidigare är Nacka Energi hyresgäst i Point Nacka och efter uthyrningen till Nacka Vatten och Avfall återstår endast en vakans på 500 kvadratmeter i fastigheten.

För mer information, vänligen kontakta: Fredrik Brodin, verkställande direktör. Telefon 070-888 66 65, fredrik.brodin@stendorren.se eller Maria Mastej, Affärsutvecklingschef. Telefon 0768-76 63 51, maria.mastej@stendorren.se, eller besök www.stendorren.se

Maria Mastej, Affärsutvecklingschef Stendörren
Mats Rostö, VD Nacka vatten och avfall