Stendörren tecknar 15-årigt hyresavtal med Ataraxia Vårdcentral

27 januari 2022

Stendörren Fastigheter AB har tecknat ett 15-årigt hyresavtal med Ataraxia Vårdcentral avseende lokaler för en vårdcentral i fastigheten Vitgröet 12, belägen på Stormbyvägen 2-4 i Spånga. Lokalerna som är på 680 kvm anpassas nu för verksamheten och inflyttning planeras senare under våren 2022.

Vi är glada att Ataraxia valt att etablera sin verksamhet i vår fina kontorsfastighet Spånga Center. En vårdcentral kommer komplettera utbudet i fastigheten på ett bra sätt och erbjuda viktig samhällsservice till både boende och arbetande i området.”, säger Anders Nilsson, Förvaltningschef på Stendörren.

”Vi ser fram emot att flytta in och använda våra nya, fina lokaler till att ge bra vård till alla i närområdet som vill. Etableringen i Spånga Center blir nästa steg i utvecklingen för vår verksamhet.”, säger Jean Ilia VD på Ataraxia Vårdcentral.

Erik Ranje, verkställande direktör, 0703-08 52 09 eller erik.ranje@stendorren.se

Anders Nilsson, förvaltningschef, 0768-81 40 75 eller anders.nilsson@stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett expansivt fastighetsbolag noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Vår affärsidé är att skapa långsiktig lönsam substanstillväxt genom att förvalta, utveckla och förvärva fastigheter och byggrätter inom logistik och lätt industri i tillväxtregioner. Därutöver förädlar vi verksamhets- och industrifastigheter genom att tillskapa bostadsbyggrätter för vidare utveckling och förvaltning i attraktiva lägen, främst i Storstockholm och Mälardalsregionen.