Stendörren tecknar hyresavtal i Högdalen avseende lokaler om cirka 4 500 kvm med en löptid på knappt 11 år

15 oktober 2024

Stendörren Fastigheter AB har tecknat ett nytt hyresavtal med Areco Direct AB avseende lokaler i fastigheten Filmremsan 9 i Högdalen, Stockholm. Avtalet omfattar lokaler om cirka 4 500 kvadratmeter och har en löptid på 10 år och 9 månader. Uthyrningen innebär en samlokalisering samt expansion av bolagets verksamhet, vilket innebär att Areco Direct samtidigt lämnar en befintlig lokal som bolaget hyr av Stendörren. Den förväntade driftnettopåverkan är netto 4,3 miljoner kronor. Lokalerna kommer att anpassas för lager-, grossist- och kontorsändamål, och Areco Direct tillträder lokalerna den 1 april 2025.

”Areco Direct bedriver sedan tidigare en del av sin verksamhet i våra lokaler i Högdalen, och vi är därför glada att de nu väljer att expandera sin närvaro i området genom ett nytt och mer omfattande avtal. Denna uthyrning är ytterligare en bekräftelse på att vårt arbete för långsiktiga kundrelationer bär frukt, vilket vi är mycket stolta över”, säger Anders Nilsson, Förvaltningschef på Stendörren.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Erik Ranje, Verkställande direktör, 070-308 52 09 eller erik.ranje@stendorren.se

Anders Nilsson, Förvaltningschef, 076-881 40 75 eller anders.nilsson@stendorren.se

Stendörren Fastigheter AB (publ) är ett expansivt fastighetsbolag noterat på Nasdaq Stockholm Mid Cap. Vår affärsidé är att skapa lönsam tillväxt i substansvärde genom att förvalta, utveckla och förvärva fastigheter och byggrätter inom logistik, lager och lätt industri i nordiska tillväxtregioner. Då kommersiella förutsättningar föreligger driver vi ändring av detaljplan för befintliga verksamhetsfastigheter och skapar därmed bostadsbyggrätter för vidare utveckling och förvaltning, främst i Storstockholm och övriga Mälardalen.

För mer information om Stendörren Fastigheter AB (publ), se: www.stendorren.se.