• Stora Enso Oyj/

Stora Enso: Meddelande om ändring av ägarandel enligt kapitel 9, paragraf 10 i den finska värdepappersmarknadslagen

STORA ENSO OYJ BÖRSMEDDELANDE - Flaggningsanmälan 2021-07-06 kl. 21.00 EEST

Stora Enso Oyj har den 6 juli 2021 mottagit ett meddelande enligt kapitel 9, paragraf 5 i den finska värdepappersmarknadslagen, enligt vilket Wallenberg Investments AB’s indirekta ägande av aktier i Stora Enso Oyj den 5 juli 2021 har överskridit tröskelnivån på 10 %.

Denna flaggning genomförs med anledning av att Wallenberg Investments AB har förvärvat samtliga aktier i FAM AB, och således blivit en indirekt ägare i Stora Enso Oyj. FAM AB kvarstår som den direkta ägaren av aktierna i Stora Enso Oyj.

Totalt antal positioner av Wallenberg Investments AB enligt meddelandet:

% av aktier och röstetal (Summan under A) % av aktier och rösträtter genom finansiella instrument Summan av %-andelarna (A) Totalantalet aktier och röster i målbolaget
Andel efter att flaggningsgränsen uppnådes eller under/överskreds 10,2 % av aktierna,
27,3 % av röstetalet
10,2 % av aktierna, 27,3 % av röstetalet 788 619 987 aktier
237 487 421 röster

Uppgifter om ägar- och röstandelen efter att flaggningsgränsen uppnåddes eller under/överskreds:

A: Aktier och röster

Aktieserie / aktieslag Antal aktier och röster Antal aktier och röster %-andel av aktier och röster %-andel av aktier och röster
ISIN-kod (om möjligt) Direkt (VPML 9:5) Indirekt (VPML 9:6 och 9:7) Direkt (VPML 9:5) Indirekt (VPML 9:6 och 9:7)
A aktier FI0009007603 63 123 386 aktier och röster 8,0 % av aktierna,
26,6 % av röstetalet