16 nya dialogplatser runt landet - SV ARENA Gävle först ut

- Nu drar Studieförbundet Vuxenskolan i gång 16 dialogplatser runt om i landet. SV ARENA skall vara en levande plats för samtal, reflektion och spännande dialog. Det behövs i tider när människor söker svar på många frågor, säger Berit Danielsson, förbundsordförande i Studieförbundet Vuxenskolan.
Först ut är Gävle som redan nu på torsdag den 12:e mars drar igång SV ARENA. Pär Holmgren, känd TV-meteorolog, möter gävleborna i ett samtal kring mat och klimat.
- En tredjedel av vår klimatpåverkan kommer via maten. Vi ser varje dag hur människor engagerar sig i klimatfrågan och hur man söker svar på frågan hur jag kan minska min klimatpåverkan. Precis det är vad dialogen i Gävle kommer att handla om. Ett bra exempel där vi som folkbildare tar vårt ansvar och skapar forum där människor möts, säger Berit Danielsson.
Starten i Gävle kommer nu att följas av ytterligare SV ARENOR på 15 andra platser runt om i landet från Malmö i söder till Kalix i norr.
- Jag är stolt över att vi nu är i gång med SV ARENA. Det behövs lokala mötesplatser där människor kan komma och bryta sina åsikter och få ökad insikt. Det är en spännande uppgift för oss som folkbildare och jag hoppas att andra studieförbund tar efter, säger Berit Danielsson.