Cecilia Malmström om främlingsfientlighet i Europa

Hur påverkar europas tillstånd uppkomsten av främlingsfientliga strömningar.

Den frågan diskuteras med EU-kommissionären Cecilia Malmström i Studieförbundet Vuxenskolans monter (C04:02) på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg.

EU-kommissionären Cecilia Malmström kommer till Studieförbundet Vuxenskolans monter på Bok och Biblioteksmässan i Göteborg för ett samtal kring

-          Europas tillstånd avseende bl a ekonomi och det s k demokratiska underskottet. Hur påverkar detta och understödjer det, främlingsfientliga strömningar i Europa

-          Hur kommer EUs migrationsarbete att förändras och vilka påfrestningar kan det ställa på sammanhållningen i Europa och kan folkbildningen spela en roll för att minska framtida spänningar

Samtalet leds av Niklas Lundgren, förbundschef på Studieförbundet Vuxenskolan.

Studieförbundet Vuxenskolans monter C04:02

Fredag 27:e sept kl 13.00

Mer information på www.sv.se/nyheter

Niklas Lundgren, 070 – 855 30 65, niklas.lundgren@sv.se

Anders Öhberg, 070 – 626 38 88, anders.ohberg@sv.se

Vi leder och utvecklar Sveriges främsta studieförbund. Studieförbundet Vuxenskolan hävdar alla människors lika värde och rättigheter. Vår bildningssyn bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor och med hänsyn till miljön. SVs vision är en värld som präglas av hållbar utveckling. Genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, stärker vi demokratin. SV är mångfaldens studieförbund som ger varje människa möjligheter att växa. SV är den mest pådrivande och engagerade lokala kraften för utveckling av föreningsliv, kultur och samhälle.