John Hillstierna ny kommunikationschef

John Hillstierna tillträder den 21:a augusti tjänsten som kommunikationschef vid Studieförbundet Vuxenskolan.

John Hillistierna kommer närmast från en kommunikationstjänst vid Danderyds sjukhus. 2007 – 2009 arbetade han på Regeringskansliet bl a som pressassistent i stasminister Fredrik Reinfeldts stab.

-          John Hillstiernas erfarenhet från såväl internt som externt kommunikationsarbete är viktigt när SV nu går vidare med att stärka vår position som en ledande kraft i folkbildningssverige. Vi har stora utmaningar på kommunikationsområdet och jag känner att John är rätt person att driva dessa, säger Niklas Lundgren, förbundschef på SV.

-          Min grundvärdering är att alla människor ges möjlighet att utvecklas och lära sig nya saker. Att växa handlar också om att få delaktighet och inflytande i samhället. Det kommer att bli spännande att få jobba inom SV och folkbildningen med dessa frågor. SVs bredd och förankring i hela landet är en viktig del i varumärket Studieförbundet Vuxenskolan, säger John Hillstierna.

För ytterligare kontakt

-          Niklas Lundgren, förbundschef på SV, niklas.lundgren@sv.se, 0708 -553 065

-          John Hillstierna, ny kommunikationschef, 0706 – 799 500