Känslor på papper

Känslor på papper är en diktsamling som synliggör hiphopens åsikter, tankar och känslor i dagens samhälle. Hiphopmusiken är ett verktyg för att påverka, förändra och förändras.

Ett samtal i Studieförbundet Vuxenskolans monter (C04:02) på Bok och Biblioteksmässan.

Genom ägandeskapet för sin egen fritid, aktivt deltagande i närmiljö och samhälle samt utanför den formella skolans ramar stärker hiphopen ungas roll som samhällsaktör.

Möt Pa Modou Badjie, ledsångare i Panetoz med sommarplågan Dansa! Pausa! och aktuell i TV-programmet ”Alla tiders hit” i ett samtal om hur hiphopen kan vara samhällsförändrande.

Samtalsledare: Linus Olofsson, SV

Studieförbundet Vuxenskolans monter C04:02

Torsdag 26:e sept kl 15.00

Mer information på www.sv.se/nyheter

Linus Olofsson, 070 – 883 01 00, linus.olofsson@sv.se

Anders Öhberg, 070 – 626 38 88, anders.ohberg@sv.se

Vi leder och utvecklar Sveriges främsta studieförbund. Studieförbundet Vuxenskolan hävdar alla människors lika värde och rättigheter. Vår bildningssyn bygger på människans förmåga att själv forma sitt liv tillsammans med andra människor och med hänsyn till miljön. SVs vision är en värld som präglas av hållbar utveckling. Genom att öka alla människors inflytande och delaktighet, stärker vi demokratin. SV är mångfaldens studieförbund som ger varje människa möjligheter att växa. SV är den mest pådrivande och engagerade lokala kraften för utveckling av föreningsliv, kultur och samhälle.