Kristdemokraterna och Studieförbundet Vuxenskolan samverkar

Studieförbundet Vuxenskolan och Kristdemokraterna har beslutat att gemensamt inleda ett samarbete på utbildningsområdet. SV blir därmed det studieförbund som Kristdemokraterna väljer att utveckla sitt samarbete med. SV och Kristdemokraterna kommer inom ramen för samarbetet bl a utveckla arbetet kring studiecirklar, traditionella organisationsutbildningar och utbildningar inför valet 2014.

-          Det är roligt att få hälsa Kristdemokraterna välkommen som samverkanspartner till Studieförbundet Vuxenskolan. SVs starka lokala förankring och erfarenhet från samverkan med andra politiska partier gör oss till en bra samarbetsparter, säger SVs förbundsordförande Berit Danielsson i en kommentar till förbundsstyrelsen beslut.

-          Från kristdemokraternas sida är vi mycket glada att nu kunna inleda samarbetet med SV. Det är ett led i kristdemokraternas nysatsning på utbildningsverksamheten. SV har ett koncept som passar som hand i handske med våra önskemål och en webbportal som ger möjlighet till utbildningar och studiecirklar på distans, vilket är mycket efterfrågat i partiorganisationen, säger Acko Ankarberg Johansson, partisekreterare för Kristdemokraterna

Ytterligare information kan lämnas av

Berit Danielsson, förbundsordförande Studieförbundet Vuxenskolan, 0761-952 447

Fredrik Hardt, kristdemokraterna, 0765 – 272 503