Migrationsinfo för alla

Flyktingkrisen engagerar och frågetecknen kring hur EU ska hitta en gemensam väg framåt är många. Samtidigt hörs starka röster för att Sverige och EU måste stå för öppenhet i en tid då många hellre talar om ökade gränskontroller. Hur omsätter vi öppenhet i politik och praktik? Välkommen till lanseringen av boken Migrationsinfo.

Fores, Studieförbundet Vuxenskolan och Migro bjuder in till höstmingel och samtal om öppenhet, migration och lanseringen av Migrationsinfo för alla.

Medverkande: Ulrika Carlsson, förbundsordförande, Studieförbundet Vuxenskolan, Rola Brentlin, grundare Migro, och Anna Rehnvall, chef, Fores migrations- och integrationsprogram.

Tid och plats

Tid: 14 oktober från kl 17:00

Plats: Bellmansgatan 10, Stockholm (T-bana Mariatorget/Slussen)

Läs mer på facebook, klicka här eller på Fores webb, klicka här

Om boken Migrationsinfo för alla
Har du någon gång hört eller läst något om invandring och tänkt: Stämmer det verkligen? Hur ligger det till egentligen? Då är Migrationsinfo för alla något för dig. Boken är fylld av relevant statistik, klargörande fakta och sammanfattningar av forskningsläget. Migrationsinfo för alla är en kunskapsbank du kan bära med dig i väskan, dela ut till vänner eller kollegor eller ta fram under fikarasten på jobbet.Texterna i boken kommer från Migrationsinfo.se, Sveriges mest använda webbplats för frågor om integration och migration i Sverige, som drivs av tankesmedjan Fores.

Kontakt: Matilda Asp, kommunikatör, Studieförbundet Vuxenskolan, telefon 070-855 30 83 eller matilda.asp@sv.se

Kontakt Fores: Anna Rehnvall, programchef Migration och integration, 0730-885260 eller anna.rehnvall@fores.se

Fakta om Studieförbundet Vuxenskolan

Förbundschef: Anders Öhberg, tf