Nytt namn i panelen: Hur kan vi förebygga våldsbejakande extremism?

Uppdaterad version. Journalisten Emelie Rosén, kommer att delta i morgondagens frukostsamtal om våldsbejakande extremism. Deltar gör också  Peter Sundin, Brottsförebyggande centrum i Värmland, Andreas Bergström, tankesmedja Fores, Adel Elsayed Sparr, kommittésekreterare hos Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, Emelie Rosén, Sveriges Radio och Nina Larsson, Studieförbundet Vuxenskolan.

Hur kan vi förhindra att extrema grupper växer, vem har ansvaret? Vi bjuder in till SV arena - ett samtal där perspektiven ska breddas och alla får tala till punkt.

Antidemokratiska strömningar och populism växer allt starkare både i Sverige och stora delar av världen. En ny rörelse, Nordisk alternativhöger som samarbetar med både nazister och vit makt-grupper växer i Sverige. Efter nordiska motståndsrörelsens demonstration i Göteborg har frågan om våldbejakande grupper hamnat högt upp på den politiska agendan.

Hur kan vi förhindra att extrema grupper växer, vem har ansvaret?

I samtalet deltar bland andra Peter Sundin, Brottsförebyggande centrum i Värmland, Andreas Bergström, tankesmedjan Fores, Adel Elsayed Sparr, kommittésekreterare hos Nationella samordnaren mot våldsbejakande extremism, Emelie Rosén, Sveriges Radio, Nina Larsson, Studieförbundet Vuxenskolan.

Tid och plats:
7 november kl 8.00-9.00