Vuxenskolan inleder samarbete med Vintage Initiativet

FOR IMMEDIATE RELEASE

Malmö den 2012-09-19

VINTAGE INITIATIVET

Vintage Initiativet är en ideell förening som arbetar med att engagera och stötta musikintresserade Malmöbor för att främja ett levande musik- och kulturliv i Malmö.

Initiativet grundades av artisten Rebstar för att erbjuda främst Malmöbor mellan 12-28 år en plattform att utveckla sina intressen och talang inom musik på. Det fria och frivilliga folkbildningsarbetet tillgodoser viktiga behov av bildning och personlig utveckling samtidigt som det ger plats för gemenskap och glädje.

Denna nya satsning lanseras i oktober och är i samarbete med Studieförbundet Vuxenskolan i Malmö som redan idag erbjuder en bred verksamhet med mängder av spännande kurser och kulturarrangemang.

Man kan ansöka om ett kostnadsfritt medlemskap redan idag på www.initiativet.org.

INITIATIVETS MENTORER

Våra mentorer - som kommer att vara en stor del i arbetet med att hjälpa medlemmarna att nå sina mål - har jobbat med några av världens största artister som Drake, Trey Songz, Ray J, The Weeknd m.m. Mentorerna består bland annat av etablerade managers, A&Rs, artister, producenter både från Sverige och utlandet.

MEDLEMSPORTALEN

Som medlem får man tillgång till Medlemsportalen som innehåller tips från världskända managers och A&Rs, insiktsfulla artiklar och ett bibliotek med studiematerial.

Biblioteket är uppdelad i olika ämnen för att man enkelt ska kunna välja vilket ämne man vill fördjupa sig i. Här kommer det att finnas allt från music management, publishing, branding, engineering till sångteknik, sångskrivning och produktion.

TA KARRIÄREN TILL NÄSTA NIVÅ

Genom våra goda kontakter inom musikbranschen har vi möjlighet att erbjuda en rad tjänster och verktyg till våra medlemmar helt utan kostnad.

Nedan finner ni en lista av tjänsterna som medlemmar kommer få chansen att ta del av:

• Jobba med Grammy-vinnande producenter och sångskrivare:
  • Få sina låtar hörda av major och independent skivbolag runt om världen.
  • En kontaktnät med regissörer, producenter, sångskrivare, managers och mer.
  • Rådgivning gällande förlagsavtal, management agreements, multiple rights recording contracts.

FÖRELÄSNINGAR & KURSER

Initiativet kommer även att erbjuda medlemmarna på kurser inom mixning, produktion, marknadsföring, föreläsningar med stora namn och en chans att få hjälp med att komma in i musikbranschen.

• Föreläsningar av stora musikprofiler inom allt från music management och entreprenörskap till, produktion och sångskrivning m.m.
  • Baskurser inom bland annat mixning, produktion, artist branding.

TILLGÅNG TILL STUDION

Under hösten öppnar Initiativet sina dörrar till två inspelningsstudior och ett produktionsrum i Malmö. Dessa studior är välutrustade med SSL, Neumann och Apogee-produkter och uppdelade i olika teman, till ex The Picasso Room, The Hendrix Room, The Lab. Kunniga tekniker kommer att finnas på plats för att hjälpa medlemmar. Studion kan bokas av medlemmarna utan kostnad.

Vintage Initiativet är en ideell förening och har sitt säte i Malmö kommun.

För mer information besök www.initiativet.org

PRESSFRÅGOR

Vintage Initiativet