Gunvor Engström ny ordförande i StyrelseAkademien Stockholm

På StyrelseAkademien Stockholms föreningsstämma den 9 april valdes Gunvor Engström till ordförande. Hon är mest känd som tidigare vd för Företagarna, men har en lång rad uppdrag bakom sig, både som operativ chef och som styrelseledamot.

– Det här är ett väldigt spännande uppdrag. Styrelser borde kunna spela en större roll för företags och organisationers utveckling, och det känns som en spännande utmaning att vara med och bidra till att styrelserna får fram hela sin potentiella kraft, säger Gunvor Engström.

– Vi välkomnar Gunvor Engström som ordförande och ser fram emot att få ta del av den stora kunskap och erfarenhet hon har samlat genom åren, säger Jessica Stark, vd på StyrelseAkademien Stockholm.

Gunvor Engström har en lång karriär bakom sig. Hon har arbetat inom regeringskansliet, i bank- och fastighetsbranschen, drivit eget företag, ansvarat för småföretagarfrågor i Svenskt Näringsliv, varit vd i Företagarna och landshövding i Blekinge län. Sedan 2011 arbetar hon med styrelser, mentorskap, coaching av entreprenörer och egna investeringar.

StyrelseAkademien Stockholm är den största föreningen i StyrelseAkademien Sverige, Europas näst största och snabbast växande styrelseinstitut med cirka 7 000 medlemmar. Organisationen verkar för ett professionellt styrelsearbete genom utbildning, certifiering, styrelseutvärdering, förmedling av styrelseledamöter samt opinionsbildning. www.styrelseakademien.se/Stockholm

Vid frågor, kontakta:

Gunvor Engström, 070-593 00 93, gunvor.engstrom@hamnplan.se

Jessica Stark, 070-333 32 43, jessica.stark@styrelseakademien.se

--------------------------------------------

StyrelseAkademien är Sveriges största nätverk för ägare, styrelser och vd:ar. StyrelseAkademien är en ideell förening som verkar för ett bättre styrelsearbete i svenska företag. Vår mission är att öka kunskapen om styrelsearbetets betydelse för lönsamhet och utvecklingskraft. Vi arbetar med utbildning, nätverk, styrelseförmedling, utvärdering och opinionsbildning. StyrelseAkademien Sverige har 16 medlemsföreningar med nära 7 000 individuella medlemmar. Vi utbildar ca 2 000 personer om året i styrelse- och ägarfrågor. www.styrelseakademien.se